15 Φεβρουαρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σύλλογοι  εκπαιδευτικών ΠΕ Πειραιά:  «Η Πρόοδος», Κερατσινίου Περάματος «Ν. Πλουμπίδης»,  «Ρήγας Φεραίος»,  «Νίκαιας-Πειραιά»,  «Σαλαμίνας»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

   Την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016, πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της περιοχής μας και κυρίως για τις απαράδεκτες ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού.
  Οι εκπρόσωποι των Συλλόγων περιέγραψαν την ποικιλία των τρόπων με τους οποίους η λιτότητα καταστρατηγεί τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας: μη λειτουργία  ή υπολειτουργία τμημάτων, αναστολή λειτουργίας ή υπολειτουργία ολοήμερου προγράμματος, μερική ή ολική στέρηση παράλληλης στήριξης από μαθητές για τους οποίους οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν αναγνωρίσει τη σχετική αναγκαιότητα. Στη συνέχεια κατήγγειλαν την αντιεκπαιδευτική ρητορική που υιοθέτησε ο υπουργός παιδείας, προσπαθώντας να μεταφέρει τις ευθύνες για την κατάσταση αυτή στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Απέδειξαν ότι η ρητορική περί αργόμισθων εκπαιδευτικών δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα των σχολείων μας και ότι η αναζήτηση λύσεων σε τέτοια κατεύθυνση όχι μόνο θα διαιωνίσει τα πραγματικά προβλήματα αλλά θα δημιουργήσει και νέα. Ζήτησαν από το διευθυντή Εκπαίδευσης Πειραιά να αναζητήσει τη λύση στους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, για τους οποίους το εκπαιδευτικό κίνημα θα συνεχίσει να αγωνίζεται. Τέλος οι εκπρόσωποι των συλλόγων έθεσαν το ζήτημα των αλλαγών στην οργανικότητα των σχολείων και ζήτησαν από τον διευθυντή να μην προχωρήσει σε προτάσεις υποβιβασμού που υποβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο.
   Από την πλευρά του ο διευθυντής εκπαίδευσης αναγνώρισε τα προβλήματα που παρουσίασαν οι Σύλλογοι και αποδέχθηκε ότι αποκλειστικός τρόπος αντιμετώπισης τους είναι οι προσλήψεις του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού. Δεσμεύτηκε επίσης ότι δεν θα προτείνει κανένα υποβιβασμό σχολικής μονάδας και ότι δεν θα αναζητήσει στις ελάχιστες ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας απάντηση στο πρόβλημα των κενών.
   Οι Σύλλογοι μας καλούν όλους τους συναδέλφους να αγωνιστούν για το δημόσιο σχολείο και να υπερασπιστούν τη δουλειά όλων μας. Η κάλυψη των κενών μας αφορά όλους. Κάθε δημόσιο σχολείο που υπολειτουργεί  υποβαθμίζει τη δουλειά όλων μας.
Συμμετέχουμε αγωνιστικά στη
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε  την Τετάρτη, 17-2-2016, 13.30
ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ


14 Φεβρουαρίου 2016

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΟΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε Σαλαμίνας θεωρεί εξαιρετικής σημασίας τη συζήτηση στο εσωτερικό του κλάδου, με θέμα «Το σχολείο που βιώνουμε – το σχολείο που οραματιζόμαστε».
     Για μας το νεοφιλελεύθερο κι αυταρχικό πλαίσιο έχει τη ρίζα του- πέρα από τα οικονομικά αίτια-και σε μια θεμελιακή διχοτόμηση: στη διάκριση του σχεδιασμού της εργασίας από την εκτέλεση της, στον δυισμό διανοητικής σύλληψης και πρακτικής υλοποίησης. Με πιο απλά λόγια, οι ειδικοί σχεδιάζουν κι οι εκπαιδευτικοί υλοποιούν, χωρίς ουσιαστικά να έχουν λόγο στο ίδιο το περιεχόμενο και τα μέσα της δουλειάς τους. (Αυτή είναι μια κριτική της σύγχρονης παιδαγωγικής, που έχουν αναδείξει πολλοί στοχαστές, όπως ο Καστοριάδης, η Σχολή της Φρανκφούρτης, ο Giroux, o Apple κ.α.). Πέρα από τη συντηρητική ανθρωπολογία που συνιστά μια τέτοια θεώρηση, είναι βαθύτατα αλλοτριωτικό, κάθε διάλογος για την παιδεία και τη σχολική εκπαίδευση να πραγματοποιείται ερήμην των εκπαιδευτικών.  Οι εκπαιδευτικοί ούτε ανήμποροι είναι, ούτε δίχως άποψη για όσα τους αφορούν.
    Όσον αφορά στον Σύλλογό μας, παρά τις δομικές αδυναμίες ενός μικρού νησιωτικού Συλλόγου, η συζήτηση πρέπει να ανοίξει εμπλέκοντας τους συναδέλφους, αναδεικνύοντας τα βιώματα, τις εμπειρίες και τις θεωρήσεις τους. Θεωρούμε δε, ότι αυτό θα πρέπει να γίνει με συντονισμό από τον Σύλλογο, αλλά χωρίς τη λογική πάλι της ανάθεσης στο Δ.Σ., να εκφράσει την άποψη του Συλλόγου κεντρικά. Υπάρχουν εξαιρετικοί εκπαιδευτικοί στο νησί που θέλουμε να τους ακούσουμε. Τους  καλούμε να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους για όποιες από τις θεματικές επιθυμούν, ώστε να συγκροτηθούν αντίστοιχες ομάδες ή  να αρθρογραφήσουν σχετικά στην ιστοσελίδα του Συλλόγου. Συνάμα, είναι σημαντικό να πάρουν τον λόγο και να συμμετέχουν σε αντίστοιχες εκδηλώσεις και συζητήσεις. Θα επανέλθουμε τον επόμενο καιρό, αφού λάβουμε υπόψη και την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τις θεματικές.

     Υ.Γ. Το πλαίσιο συζήτησης που προτείνει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. (χωρίς αυτό να αποκλείει τον περαιτέρω εμπλουτισμό του) στηρίζεται στους παρακάτω άξονες:
  • Αναλυτικά προγράμματα – εκπαιδευτικός προσανατολισμός και στόχοι του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου
  • Δομή του σχολείου
  • Διδακτέα ύλη
  • Σχολικά βιβλία
  • Ωρολόγιο πρόγραμμα
  • Εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες
  • Κυρίαρχη ιδεολογία: σχολική γνώση και σχολικές πρακτικές
  • Χρηματοδότηση εκπαίδευσης
  • Εργασιακές σχέσεις εκπαιδευτικών
  • Διοικητική δομή εκπαίδευσης (διοίκηση, γραμματειακή υποστήριξη κτλ.)
  • Ρόλος των στελεχών Εκπαίδευσης
  • Σχέση σχολείου με την κοινωνία