18 Απριλίου 2016

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΡΑ

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΡΑ

ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Ο ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ

      Η μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις της Παρασκευής 15/4 δίνει σαφές μήνυμα αντίστασης στις πολιτικές που οδηγούν τους συναδέλφους αναπληρωτές σε  απολύσεις διαρκείας, νηπιαγωγεία σε κατάργηση/ συγχώνευση και το δημόσιο σχολείο σε διάλυση.  Είναι η ώρα να μην κάνουμε βήμα πίσω από τις διεκδικήσεις για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και του δικαιώματος για εργασία. Δάσκαλοι, καθηγητές, νηπιαγωγοί, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων και ειδικής αγωγής παλεύουμε αταλάντευτα για την άμεση απόσυρση της τροπολογίας για το σύστημα προσλήψεων, της τροπολογίας για τα νηπιαγωγεία και τα τμήματα ένταξης, για την κατάργηση του ν.3848/10 (νόμος Διαμαντοπούλου), για τη σύσταση οργανικών και την κατοχύρωση διδακτικών αντικειμένων, για μαζικούς διορισμούς στο σύνολο των πραγματικών κενών της εκπαίδευσης.
    Η συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας ήταν αποκαλυπτική: δήλωσε ξεκάθαρα και κυνικά ότι δεν πρόκειται να αποσύρει τις επίμαχες τροπολογίες και μάλιστα προτίθεται να τις καταθέσει στη Βουλή αύριο Τρίτη. Παράλληλα, αρνήθηκε να απαντήσει συγκεκριμένα για το ύψος των πιστώσεων για μόνιμους διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών. Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει πρόταση για σύστημα μόνιμων διορισμών (ούτε καν πρόβλεψη στον κρατικό προϋπολογισμό), μπορούμε όλοι να φανταστούμε το τοπίο στην εκπαίδευση από Σεπτέμβρη.
   Είναι ολοφάνερο πια ότι η εξοικονόμηση πόρων, στη βάση της μείωσης του κόστους, αποτελεί την κεντρική επιλογή του Υπουργείου και της Κυβέρνησης. Ο μειωμένος προϋπολογισμός για προσλήψεις, τα εξανεμισμένα κονδύλια ΕΣΠΑ (υπόλοιπο 190 εκ. € μέχρι το 2020, την ώρα που μόνο για τη φετινή χρονιά αξιοποιήθηκαν 160 εκ.) και οι μηδενικοί διορισμοί διαπερνούν το σύνολο των τροπολογιών που κατατίθενται το τελευταίο διάστημα, ή και προτάσεων που γίνονται, με τις οποίες ολόκληρες δομές του δημόσιου σχολείου (η προσχολική αγωγή, η ειδική αγωγή και μαθήματα ειδικοτήτων τόσο στην ΠΕ όσο και την ΔΕ) αλλά και θέσεις εργασίας τίθενται υπό αμφισβήτηση και υποβάθμιση. Η εξοικονόμηση προσωπικού θα περάσει μέσα από τις αθρόες συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων στα νηπιαγωγεία, από την επέκταση της διδακτικής ώρας ή και του εργασιακού ωραρίου, από την κατάργηση διδακτικών αντικειμένων, την πλήρη κατάργηση των ΕΑΕΠ και του ολοημέρου, το πέρασμα των υποστηρικτικών δομών σε πόρους και χρηματοδότηση εκτός υπουργείου παιδείας, την κατεδάφιση ειδικής αγωγής (κατάργηση τμημάτων ένταξης και τέλος παράλληλης στήριξης, άνοιγμα για ιδιωτικοποίηση με χρήση κουπονιών).      
    Καταλαβαίνουμε όλοι ότι, όχι μόνο οι εργασιακές σχέσεις αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών, αλλά και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, θα ριχτούν στον Καιάδα. Όταν μοναδικός γνώμονας και κριτήριο του Υπουργείου και της Κυβέρνησης είναι η πιστή εφαρμογή των μνημονίων και των κυβερνητικών δεσμεύσεων στους δανειστές, η απάντηση του κόσμου της εκπαίδευσης πρέπει να είναι δυναμική και διαρκής.

                                                  ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ
ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Με πείσμα και αποφασιστικότητα συνεχίζουμε τη μάχη για τη συνολική απόσυρση του νομοσχεδίου, για μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.

Πρόγραμμα δράσης:

1.         Καλούμε την Τρίτη 19/4 σε συγκέντρωση στην πλατεία Κοραή στις 6.30 μ.μ, μέρα συζήτησης στη Βουλή της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων για το σχέδιο νόμου για την έρευνα και άλλες διατάξεις που αφορούν την ΠΕ και ΔΕ, διατάξεις που αφορούν και τα επίμαχα θέματα.
2.         Καλούμε την Τετάρτη 20/4 στις 2.00 μ.μ σε συγκέντρωση στην Περιφερειακή Διεύθυνση (Τσόχα 15-17, μετρό Αμπελόκηποι). Κηρύσσουμε 2ωρη διευκολυντική στάση εργασίας (12.00-2.00 και 2.00-4.00 μ.μ.).
3. Την Πέμπτη  21/4/2016 στις 12 το μεσημέρι,  συμμετέχουμε στη  συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας . Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων, συμπληρωματικά  στην  3ωρη στάση εργασίας (11.00π.μ.-2.00μ.μ.)  που έχει ήδη κηρύξει η ΔΟΕ, κηρύσσουμε άλλες τρεις ώρες στάση εργασίας (8.00.πμ.-11.00π.μ. ή 2.οομ.μ.-4.οομ.μ.), για να καλύπτονται όλοι οι συνάδελφοι και να πάρει τον χαρακτήρα απεργίας.
4. Απαιτούμε να αποχωρήσουν άμεσα ΟΛΜΕ-ΔΟΕ από τον στημένο κυβερνητικό μονόλογο που βαφτίζεται «εθνικός διάλογος για την παιδεία».
 5. Καλούμε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να στηρίξουν τα αιτήματα δεκάδων συλλόγων ΠΕ και ΔΕ και χιλιάδων συναδέλφων που τάχθηκαν καθολικά ενάντια στο νομοσχέδιο και να κηρύξουν ανυποχώρητο αγώνα ενάντια στις πολιτικές κυβέρνησης και δανειστών που διαλύουν τη δημόσια εκπαίδευση.
6. Όλο το επόμενο χρονικό διάστημα βρισκόμαστε σε αγωνιστική ετοιμότητα για συμμετοχή σε νέες κινητοποιήσεις για τα εκπαιδευτικά ζητήματα αλλά και για την επικείμενη ψήφιση του νομοσχεδίου που διαλύει το ασφαλιστικό σύστημα.


ΕΝΩΜΕΝΟΙ –ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ- ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!




ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο Πρόεδρος

Ο Γραμματέας






Καπόνης Χρήστος

Ζήσης Δημήτρης




Να μην περάσει το σχέδιο νόμου που προωθεί τη διάλυση του δημόσιου νηπιαγωγείου.

Αγαπητοί Γονείς,
  
    Στο πρόσφατο σχέδιο νόμου που κατατίθεται προς συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων περιλαμβάνεται ανάμεσα σε πληθώρα θεμάτων ένα άρθρο που αφορά την Προσχολική Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα αλλάζει ο απαιτούμενος αριθμός νηπίων προκειμένου να λειτουργήσει ένα τμήμα. Ενώ μέχρι τώρα απαιτούνταν 7 εγγραφές νηπίων (αφού η προσχολική εκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική για τα προνήπια) ο αριθμός αυτός αυξάνεται σε 14 για αστικές περιοχές και σε 5 για παραμεθόριες ή περιοχές όπου υπάρχει δυσκολία πρόσβασης. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά;  

Α) Χιλιάδες νηπιαγωγεία συγχωνεύονται .
Β) Χιλιάδες εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν να μείνουν άνεργοι
Γ) Τα προνήπια κατευθύνονται μεθοδευμένα προς την ιδιωτική εκπαίδευση με οικονομική επιβάρυνση των γονιών τους, αφού δεν θα υπάρχουν  πια  πλεονάζουσες θέσεις  γι΄ αυτά στα νηπιαγωγεία.

    Η αξιολογική έκθεση που συνοδεύει το νομοσχέδιο, είναι αποκαλυπτική: “ Ο στόχος είναι η ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού και η εξοικονόμηση δαπανών”. Γι’ αυτό μεγάλωσε το όριο των παιδιών ανά νηπιαγωγό. Για το κόστος. Η  προσχολική αγωγή είναι  όμως πιθανότατα το τελευταίο στο οποίο θα πρέπει να καταφύγει για “εξοικονόμηση δαπανών”. Γιατί  παρότι δεν της έχει δοθεί βαρύτητα,, όπως στις πραγματικά  ανεπτυγμένες χώρες που θεωρούν την προσχολική εκπαίδευση «επένδυση», είναι ένας ευαίσθητος χώρος που επηρεάζει και καθορίζει τις ζωές των παιδιών και των γονιών τους.
  Για όλους εμάς που δουλεύουμε στα νηπιαγωγεία και παρά τις αντιξοότητες προσπαθούμε με αίσθημα ευθύνης να λειτουργήσουμε  ένα «σχολείο ανοικτό» σε όλα τα παιδιά, θεωρούμε ότι πρόκειται για μια άδική επίθεση που διαλύει κυριολεκτικά τη βάση της εκπαίδευσης:

·        Διαλύει το σχολείο της γειτονιάς,
·        Υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης δημιουργώντας υπερμεγέθη τμήματα,
·        Αποκλείει τα προνήπια,
·        Αναγκάζει τους γονείς να καταφύγουν στην ιδιωτική εκπαίδευση «πληρώνοντας» την παιδεία που θα έπρεπε να τους παρέχεται δωρεάν.

   Το νηπιαγωγείο  δεν μπορεί να είναι παιγνίδι στα χέρια του εκάστοτε  υπουργού. Γονείς και εκπαιδευτικοί ενωμένοι ας διεκδικήσουμε το αυτονόητο:

Να μην περάσει το σχέδιο νόμου που προωθεί τη διάλυση του δημόσιου νηπιαγωγείου.


ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ