08 Νοεμβρίου 2016
20 Οκτωβρίου 2016
18 Σεπτεμβρίου 2016
ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΗΝ ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Το Δ.Σ.
του Συλλόγου καταδικάζει κάθε ενέργεια που στρέφεται ενάντια στο δικαίωμα στην
εκπαίδευση ΟΛΩΝ των παιδιών. Ο Σύλλογός μας από την περσινή σχολική χρονιά
προσπάθησε να βάλει στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του το προσφυγικό πρόβλημα.
Με τις δράσεις μας υποστηρίξαμε έμπρακτα το δικαίωμα των θυμάτων πολέμων,
ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων κι αντιδημοκρατικών καθεστώτων να αναζητήσουν άσυλο
σε άλλες χώρες και να συνεχίσουν εκεί τη ζωή τους με ασφάλεια. Στις δράσεις
αυτές συναντηθήκαμε με την πλειοψηφία του ελληνικού λαού, που γύρισε την πλάτη
στις μικροπρεπείς και φοβικές φωνές του
ρατσισμού και στα αδιέξοδα του απομονωτισμού.
Φέτος
θεωρούμε ότι το προσφυγικό ζήτημα περνά σε νέα φάση με τον ορατό κίνδυνο να
εμφανιστούν στο προσκήνιο ξενοφοβικές
και ρατσιστικές αντιλήψεις. Για αυτό είναι επιτακτική ανάγκη άμεσα:
·
Με
κρατική μέριμνα και ευθύνη να ολοκληρωθούν τάχιστα οι
διαδικασίες αιτήσεων ασύλου.
·
Με
κρατική μέριμνα και ευθύνη να δημιουργηθούν οι όροι και οι
συνθήκες για την ομαλή και πλήρη ένταξη των παιδιών στο δημόσιο σχολείο.
·
Με
κρατική μέριμνα και ευθύνη να γίνουν όλες οι απαραίτητες
ενέργειες, ώστε να πληρούνται τα κριτήρια εγγραφής που ισχύουν για όλα τα
παιδιά, σύμφωνα και με την κείμενη νομοθεσία.
·
Με
κρατική μέριμνα και ευθύνη να εξασφαλιστεί όλο το απαραίτητο
εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, καθώς και τα κονδύλια για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών, όπου
χρειάζεται.
05 Σεπτεμβρίου 2016
Έξι χρόνια μνημονίων και συνεχίζουμε …
Το επόμενο διάστημα θα βρεθούμε αντιμέτωποι με ένα νέο
γύρο επιδρομής στα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα στο όνομα της δεύτερης
αξιολόγησης από τους «θεσμούς». Η επίθεση αυτή θα έρθει να προστεθεί στο ήδη
γκρίζο κοινωνικό τοπίο που έχει διαμορφωθεί από την 6χρονη εφαρμογή των
μνημονιακών νόμων και μεταρρυθμίσεων. Ταυτόχρονα, αυτή την περίοδο οι
δραματικές συνέπειες από την εφαρμογή των μέτρων και αυτών που ψηφίστηκαν
πρόσφατα θα βιώνονται όλο και πιο
άμεσα στην καθημερινή ζωή από την
πλειοψηφία των εργαζομένων .
Η κυβέρνηση υλοποιώντας και το
τρίτο μνημόνιο, προωθεί ουσιαστικά τη θεσμοθέτηση ενός σκληρού μηχανισμού
αυτόματης περικοπής δαπανών, αλλά και νέα φορολογικά μέτρα σε περίπτωση
απόκλισης από το στόχο του 3,5% μέχρι το 2018, για τα οποία η ελληνική
κυβέρνηση δεν θα έχει το δικαίωμα παρέμβασης ή μονομερών ενεργειών και
επιπλέον, θα συμπληρωθούν από μια σειρά ακόμα επόμενων μνημονιακών μέτρων και
αναδιαρθρώσεων. Μέτρα που η υλοποίησή τους θα στοχεύει στην «θετική» αξιολόγηση
από τους δανειστές, φορτώνοντας όμως με περισσότερη φτώχεια την κοινωνία.
Τα λεγόμενα «αγκάθια» της
διαπραγμάτευσης αφορούν, μεταξύ άλλων, χιλιάδες δανειολήπτες που θα δουν τα
σπίτια τους να βγαίνουν στο σφυρί, απελευθέρωση των απολύσεων, υποτίμηση και
ελαστικοποίηση της εργασίας, περιορισμό των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων.
Αφορούν με δυο λόγια την κλιμάκωση της κοινωνικής λεηλασίας και τη θυσία
κατακτήσεων και δικαιωμάτων .
Η
εκπαίδευση στη δίνη των μνημονιακών μέτρων
Ο υπουργός Παιδείας προσπαθεί με δηλώσεις του
να πείσει την κοινωνία ότι «επιτέλους μετά από 30 χρόνια θα είναι η πρώτη φορά
που με την έναρξη των μαθημάτων όλα θα λειτουργούν κανονικά». Δεν αναφέρει όμως
καθόλου με ποια κριτήρια ασκεί την
εκπαιδευτική πολιτική η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας. Τα κριτήριά
τους είναι οι μνημονιακές οικονομικές και θεσμικές δεσμεύσεις που έχουν
υπογράψει. Δηλαδή οι σφοδρές περικοπές σε σχολεία, εκπαιδευτικούς, μαθητές και
χρηματοδότηση. Κριτήριό τους δεν είναι οι ανάγκες των μαθητών, αλλά οι ανάγκες
των δανειστών. Κριτήριό τους δεν είναι η σταθερή εργασία, αλλά η εργασιακή
ευελιξία και ομηρία. Από κοντά και
η ΝΔ λέγοντας πιο καθαρά τα πράγματα, μιλά για μαθητές –
πελάτες, «εισαγωγή της επιχειρηματικότητας στα σχολεία» και για αξιολόγηση των
δημοσίων υπαλλήλων «με συμμετοχή και πιστοποιημένων στελεχών του ιδιωτικού
τομέα»!
«Ενιαίο
Ολοήμερο Σχολείο» και «Ενιαίο Ολοήμερο
Νηπιαγωγείο»
Το «Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο» και το «ενιαίο ολοήμερο νηπιαγωγείο» αποτελούν
συνέχεια των συντηρητικών εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων των προκατόχων τους.
Αποτελούν πλήρη ευθυγράμμιση με νεοφιλελεύθερες προσεγγίσεις που θεωρούν ότι το δημόσιο
σχολείο πρέπει να έχει «αποτελέσματα» με όσο το δυνατόν λιγότερο οικονομικό
κόστος, αποτελούν πλήρη ευθυγράμμιση με τις απαιτήσεις των «θεσμών» για ακόμα
μεγαλύτερες περικοπές στο δημόσιο.
Οι βασικότερες μνημονιακές
δεσμεύσεις του υπουργείου παιδείας, για δραστικές περικοπές προσωπικού στην
εκπαίδευση συνεχίζουν να υλοποιούνται.
Για μια ακόμα φορά οι διορισμοί είναι μηδενικοί και επιπλέον, ένα
σημαντικό τμήμα των αναπληρωτών κινδυνεύει να χάσει τη δουλειά του, αφού με τις
αλλαγές στο δημοτικό, στο νηπιαγωγείο και στην ειδική αγωγή το Υπουργείο
Παιδείας προσπαθεί να εξαφανίσει τις πραγματικές ανάγκες στην εκπαίδευση.
Ταυτόχρονα, για μια ακόμα χρονιά η
ελαστική εργασία των αναπληρωτών καλείται να καλύψει χιλιάδες πραγματικά κενά
στην εκπαίδευση.
Επιπλέον,
κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού είχαμε
την «εξαφάνιση» οργανικών και λειτουργικών κενών από τα στελέχη της εκπαίδευσης
στη διαδικασία των μεταθέσεων και αποσπάσεων, τις απόπειρες σε συνεδριάσεις των ΠΥΣΠΕ στη
διάρκεια του καλοκαιριού να υπολογιστούν οι ανάγκες των σχολείων σε προσωπικό
με βάση όχι τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών (ολοήμερα, ενισχυτική
διδασκαλία, υποστηρικτές δομές) αλλά τη δημιουργία τεχνητών «πλεονασμάτων»
εκπαιδευτικών ή μηδενικών κενών.
Το Νηπιαγωγείο είναι από τα μεγάλα
θύματα των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση. Η κυβέρνηση αντιγράφει στο σχεδιασμό
της για το νηπιαγωγείο την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ για την «Πρώιμη παιδική
φροντίδα και εκπαίδευση», ναρκοθετώντας την προσχολική αγωγή. Ο νέος
ενιαίος τύπος θα διαλύσει
παιδαγωγικά την αντισταθμιστική δομή του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
μετατρέποντας το σε προαιρετικό πρόγραμμα. Τα επιχειρήματα για ύπαρξη
πολυτυπίας Νηπιαγωγείων είναι σαθρά. Μέχρι σήμερα έχουμε δυο τύπους
Νηπιαγωγείου (κλασικό και Ολοήμερο) και
με τη νέα Υπουργική απόφαση πάλι δυο τύπους θα έχουμε (Βασικό πρόγραμμα
και προαιρετικό Ολοήμερο), ενώ ανοίγει ταυτόχρονα διάπλατα το παράθυρο στην
είσοδο της ελαστικής εργασίας και στο Νηπιαγωγείο. Ταυτόχρονα, η έκδοση
Υπουργικής Απόφασης για το ωράριο αφορά ελάχιστα Νηπιαγωγεία (μόνο 9 από τα
5.140), χωρίς να λύνει κανένα πρόβλημα
αφού συνδέεται με τον τύπο του Νηπιαγωγείου.
Η
απάντηση σε αυτές τις αναδιαρθρώσεις θα κρίνει το μέλλον μας.
Η έκβαση της αντιπαράθεσης, ακόμα και σε αυτά τα δύσκολα χρόνια της κρίσης και
των μνημονίων, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τις δικές μας επιλογές. Ο
Σεπτέμβρης πρέπει να σηματοδοτήσει την έναρξη της σκληρής αντιπαράθεσης, που θα
υπερβαίνει το πλαίσιο της διαμαρτυρίας, που θα φιλοδοξεί να είναι πολιτικά
επικίνδυνη και κοινωνικά αποτελεσματική, που θα στοχεύει στην υπεράσπιση των
μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων της ζωντανής
εκπαίδευσης. Ο
Κλάδος μας με τις αποφάσεις της 85η Γ.Σ. απαντά στην επίθεση που δέχεται η
δημόσια εκπαίδευση από αγωνιζόμενoς για :
·
Άμεση απόσυρση της υπουργικής
απόφασης για το νέο σχολείο.
· 14χρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό
με: Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική
δωρεάν προσχολική αγωγή.
·
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς,
τώρα.
·
Καμιά απόλυση αναπληρωτή.
·
Κανένα εκπαιδευτικό στην ανεργία.
·
Στήριξη της Ειδικής Αγωγής.
·
Απόδοση οργανικών θέσεων
ειδικοτήτων, τώρα.
·
Μείωση διδακτικής ύλης.
·
Οργανικότητα στα μειονοτικά
δημοτικά σχολεία 2 εκπαιδευτικοί προς 25 μαθητές.
Στο πλαίσιο αυτό ως
Σύλλογος διεκδικούμε:
1.
έναν
δάσκαλο για κάθε τμήμα
2. έναν δάσκαλο
σε κάθε τμήμα ένταξης
3. έναν δάσκαλο
σε κάθε τμήμα υποδοχής
4. τις
απαραίτητες, με παιδαγωγικά κριτήρια, ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας στα τμήματα
5. δύο
νηπιαγωγούς για κάθε ολοήμερο νηπιαγωγείο
6. κάλυψη
συνολικά των αναγκαίων δασκάλων, νηπιαγωγών και ειδικοτήτων
7. άρση
των απαράδεκτων και αντισυνταγματικών φραγμών όσον αφορά στις εγγραφές στα
ολοήμερα τμήματα Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων. Έγγραφή όλων των μαθητών
που το επιθυμούν χωρίς βεβαιώσεις και
ασφαλιστικές ενημερότητες. Αναβάθμιση της μεσημεριανής μελέτης.
8. Ο
Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου, ως κυρίαρχο όργανο, να καθορίζει
τα κριτήρια, με παιδαγωγικούς όρους και με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες των
νηπίων και προνηπίων, για τη δημιουργία
τμημάτων.
9. Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου, ως
κυρίαρχο όργανο, να μπορεί να αποφασίζει
την
εναλλαγή στο ωράριο της πρωινής και της απογευματινής
βάρδιας στους εκπαιδευτικούς του ολοήμερου τμήματος, εκτός αν ομόφωνα
αποφασίσουν την ανάθεση πρωινού ή ολοήμερου προγράμματος για όλη τη χρονιά.
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΣΧΟΛΕΙΟ
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΕ ΜΙΑ ΖΩΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ
ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ
στην ΕΚΤΑΚΤΗ Γ. Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ
ΣΤΗΝ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ
07 Ιουλίου 2016
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΠΕ : ΠΕΙΡΑΙΑ 'ΠΡΟΟΔΟΣ', 'ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ', ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ,
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ-ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ 'Ν ΠΛΟΥΜΠΙΔΗΣ', ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ
Παρέμβαση πραγματοποίησαν κατά την
ώρα της συνεδρίασης, τα Δ.Σ. των Συλλόγων Π.Ε. ΠΥΣΠΕ Πειραιά, με τη δυναμική
συμμετοχή αριθμού συναδέλφων μονίμων και αναπληρωτών. Παρά την αρχική αντίθεση
του διευθυντή εκπαίδευσης για την παρουσία μας στη συνεδρίαση, οι Σύλλογοι
ανέδειξαν τα θέματα που αφορούν τα εργασιακά μας δικαιώματα και τα μορφωτικά
δικαιώματα των παιδιών και καθιστούσαν την παρουσία μας επιβεβλημένη.
Η τοποθέτηση των μελών των Δ.Σ., των
αιρετών, καθώς και των μελών των Συλλόγων έγινε με βάση τις αποφάσεις των συλλογικών μας
συνδικαλιστικών οργάνων (Δ.Σ και Γ.Σ. των Συλλόγων μας αλλά και της 85ηςΓ.Σ.
της Δ.Ο.Ε.), όπου έχει εκφραστεί η πλήρης αντίθεση των εκπαιδευτικών στις
μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, στην
κατεύθυνση της μη νομιμοποίησης του προσδιορισμού των οργανικών κενών σύμφωνα
με το νέο θεσμικό πλαίσιο (Υ.Α. και εγκύκλιοι) για τη λειτουργία των σχολείων,
αλλά με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικούς για τη λειτουργία των
σχολείων.
Καλέσαμε τα διορισμένα μέλη να μην προχωρήσουν στην εκτίμηση των κενών με
βάση την νέα Υ.Α., γιατί με αυτόν τον
τρόπο θα συνεργήσουν στον σφαγιασμό χιλιάδων εκπαιδευτικών αναπληρωτών ανά την
Ελλάδα και εκατοντάδων εκπαιδευτικών αναπληρωτών στο ΠΥΣΠΕ Πειραιά, όπως επίσης
στις μετακινήσεις πολλών συναδέλφων μονίμων σε άλλα σχολεία για συμπλήρωση
ωραρίου. Μάλιστα ιδιαίτερα μνεία έγινε στο ότι θα συμβάλουν στην προσπάθεια του
Υπουργού παιδείας να «στήσει» έναν ιδιότυπο εμφύλιο ανάμεσα στους
εκπαιδευτικούς, μεταθέτοντας στους Συλλόγους Διδασκόντων το πρόβλημα της
διαχείρισης και εφαρμογής της Υ.Α. Φίλη.
Ο διευθυντής εκπαίδευσης Πειραιά και Πρόεδρος του ΚΥΣΠΕ
δήλωσε ότι οποιαδήποτε εκτίμηση θα γίνει με την Υ.Α. Φίλη. Μετά την αποχώρηση των Συλλόγων, το ΠΥΣΠΕ κατέληξε με
πλειοψηφία του
διευθυντή εκπαίδευσης και των διορισμένων μελών σε εκτίμηση των κενών με
βάση την Υ.Α., ενώ οι δύο αιρετοί απείχαν από την ψηφοφορία, υλοποιώντας
τις αποφάσεις του κλάδου ενάντια στη νομιμοποίηση της Υ.Α.. Αυτό είχε
σαν αποτέλεσμα να δοθούν 78 κενά εκπαιδευτικών για μετάθεση, ενώ το
σύνολο των οργανικών κενών στις 5 ειδικότητες είναι 250. Η απόφαση αυτή στέλνει στον καιάδα εκατοντάδες αναπληρωτές και μετακινεί μόνιμους για συμπλήρωση ωραρίου. Ενώ πέρσι τα κενά ήταν περίπου 600, με βάση αυτήν την απόφαση υπολογίζονται σε ελάχιστες δεκάδες.
διευθυντή εκπαίδευσης και των διορισμένων μελών σε εκτίμηση των κενών με
βάση την Υ.Α., ενώ οι δύο αιρετοί απείχαν από την ψηφοφορία, υλοποιώντας
τις αποφάσεις του κλάδου ενάντια στη νομιμοποίηση της Υ.Α.. Αυτό είχε
σαν αποτέλεσμα να δοθούν 78 κενά εκπαιδευτικών για μετάθεση, ενώ το
σύνολο των οργανικών κενών στις 5 ειδικότητες είναι 250. Η απόφαση αυτή στέλνει στον καιάδα εκατοντάδες αναπληρωτές και μετακινεί μόνιμους για συμπλήρωση ωραρίου. Ενώ πέρσι τα κενά ήταν περίπου 600, με βάση αυτήν την απόφαση υπολογίζονται σε ελάχιστες δεκάδες.
Είναι ξεκάθαρο ότι ο
Διευθυντής εκπαίδευσης και τα διορισμένα
μέλη του ΠΥΣΠΕ, θα κινηθούν στην
κατεύθυνση της υλοποίησης της Υ.Α. Φίλη και ό,τι αυτή συνεπάγεται. Θα
συνεχίσουν την πολιτική της κυβέρνησης
ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, στις κατευθύνσεις της ΕΕ, του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ, κατευθύνσεις που
διαλύσουν το δωρεάν δημόσιο σχολείο και νηπιαγωγείο. Το επόμενο διάστημα,
τόσο στο ΠΥΣΠΕ Πειραιά όσο και στην Περιφέρεια και στο Υπουργείο, θα μας
βρίσκουν μπροστά τους.
Στο πλαίσιο αυτό:
Διαφυλάττουμε την ενότητα των Σ.Δ.
και του κλάδου σύμφωνα και με τις αποφάσεις της 85 Γ.Σ. της ΔΟΕ. Αγωνιζόμαστε
για την απόσυρση της Υ.Α. Φίλη.
Απαιτούμε:
Ø
Την απόσυρση/ακύρωση της Υπουργικής Απόφασης
Ø
Απόσυρση της εγκυκλίου για τις εγγραφές των μαθητών στα
ολοήμερα τμήματα
Ø
Απόσυρση του άρθρου 35 που θέτει ως προϋπόθεση τον ελάχιστο
αριθμό 14 για τη δημιουργία ενός τμήματος νηπ/γείου
Ø
Ίδρυση οργανικών θέσεων για όλους τους εκπαιδευτικούς
(γενικής και ειδικής αγωγής)
Ø
Καμία σκέψη για κατάργηση των ήδη υπαρχουσών οργανικών
θέσεων
Ø
Καμιά απόλυση αναπληρωτή – Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί.
Ø Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο και
Νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά χωρίς όρους και προϋποθέσεις
Ένας δρόμος υπάρχει, ο δρόμος της
ενότητας και του αγώνα!
29 Μαΐου 2016
27 Μαΐου 2016
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Το Δ.Σ. του Συλλόγου
Εκπαιδευτικών Π.Ε. Σαλαμίνας καλεί σε σύσκεψη την Ένωση Γονέων-Μαθητών
Σαλαμίνας, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς και όλους τους γονείς από τα σχολεία και νηπιαγωγεία του νησιού, την Παρασκευή
3 Ιουνίου 2016, ώρα 5:30 μ.μ, στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Σαλαμίνας, με θέμα τον νέο τρόπο λειτουργίας των
σχολείων και τις επιπτώσεις που προκύπτουν μετά την πρόσφατη κυβερνητική απόφαση.
Όπως ήδη γνωρίζετε από τις δύο επιστολές του Συλλόγου (για τα
νηπιαγωγεία και το νέο τρόπο λειτουργίας των δημοτικών σχολείων) που σας
στείλαμε και κυκλοφόρησαν και στα ΜΜΕ του νησιού, η κυβέρνηση επιδιώκει να
υποβαθμίσει συνολικά το δημόσιο σχολείο και νηπιαγωγείο, μέσω συγχωνεύσεων σε νηπιαγωγεία, υποβάθμισης της Ειδικής Αγωγής
(τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), κατάργησης ουσιαστικά της πρωινής ζώνης
και του ολοήμερου σχολείου (κατάργηση
πρωινής ζώνης 7-8, προσκόμιση βεβαίωσης εργασίας και των δύο γονέων για εγγραφή
στο ολοήμερο).
Επειδή αυτές οι εξελίξεις είναι σημαντικές και συνεχείς
και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας αγνοούνται, η συμμετοχή σας είναι
απαραίτητη.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)