07 Απριλίου 2016

Μερικές αλήθειες για το λιμάνι του Πειραιά

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ

Μερικές αλήθειες για το λιμάνι του Πειραιά

Συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι και εργαζόμενες, πολίτες του Πειραιά,

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας την πολιτική όλων των προηγούμενων, ετοιμάζεται να ξεπουλήσει το λιμάνι του Πειραιά στο κινέζικο μονοπώλιο της COSCO, μετά από ένα διαγωνισμό παρωδία, αφού η COSCO κατέληξε να είναι η μοναδική υποψήφια αγοράστρια εταιρεία.
Μαζί με το λιμάνι του Πειραιά ετοιμάζεται για ξεπούλημα και αυτό της Θεσσαλονίκης.Υπάρχουν  ακόμα και οι ιδιωτικοποιήσεις που αφορούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, το φυσικό αέριο, το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, δημόσια κτίρια, ξενοδοχεία κλπ. Η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά όμως έχει ξεχωριστή σημασία. Το να δοθεί το μεγαλύτερο λιμάνι στο κινέζικο μονοπώλιο θα έχει βαριές συνέπειες για όλο τον κοινωνικό ιστό της χώρας.
H COSCO κατέχει ήδη τις δύο από τις τρεις εμπορικές προβλήτες του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά στο Ικόνιο του Περάματος. Η κυβερ-νητική προπαγάνδα και χτες και τώρα μιλάει για τα «τεράστια οφέλη από την κινέζικη επένδυση» κλπ. Δεν είναι όμως καθόλου έτσι στην πραγματικότητα. Και ούτε πρέπει να μας ξεγελάνε τα τερτίπια της κυβέρνησης με την έκταση των Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα, όπου προσφέρει ως δόλωμα στον δήμο ένα μέρος της περιοχής, για να διασπάσει τις αγωνιστικές διαθέσεις των κατοίκων ενάντια στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, χωρίς να αλλάξει καν το υπάρχον ιδιοκτησιακό καθεστώς. Όλα αυτά που λέμε αποδεικνύονται στην πράξη. Οφείλουμε να τα δούμε και να αντιδράσουμε τόσο εμείς, οι κάτοικοι του Πειραιά, όσο και των ευρύτερων περιοχών.


Τι μας λένε και τι δεν μας λένε για το λιμάνι και την COSCO

· Μας λένε ότι Κινέζοι έφεραν και θα φέρουν «νέες θέσεις εργασίας». Καμία σχέση με την αλήθεια. Στο Ικόνιο οικειοποιήθηκαν την ήδη φτιαγμένη από τον ΟΛΠ δεύτερη προβλήτα. Και στις θέσεις εργασίας που καπηλεύτηκαν, επέβαλαν το δικό τους εργασιακό καθεστώς που λίγο διαφέρει από μεσαίωνα. Άθλιοι μισθοί για μια εργασία απ’ τις πιο βαριές και επικίνδυνες που υπάρχουν, ανύπαρκτα εργασιακά δικαιώματα (εργασία 12 ημερών το μήνα, εντελώς ακατάστατα ωράρια χωρίς αμοιβή υπερωρίας), χρησιμοποίηση ανειδίκευτων ή ελάχιστα ειδικευμένων εργατών με αποτέλεσμα συχνά εργατικά ατυχήματα. Και όλα αυτά τα επιτυγχάνουν με συμμάχους τους εργολάβους που αναλαμβάνουν το έργο της υποταγής των εργαζομένων και με αντάλλαγμα τα δικά τους κέρδη. Οι εργαζόμενοι στην προβλήτα προχώρησαν πέρυσι σε λειτουργική κατάληψή της για να διεκδικήσουν το αυτονόητο: τη σύσταση σωματείου και την ελάχιστη δυνατότητα να διεκδικούν το δίκιο τους και να υπερασπίζονται τα στοιχειώδη δικαιώματα της εργασίας και της ύπαρξής τους. Άραγε φανταζόμαστε τις συνέπειες αν εγκαθιδρύσουν σε όλο το λιμάνι αυτές τις μεσαιωνικές εργασιακές σχέσεις;

· Μας λένε ότι οι Κινέζοι θα φέρουν κέρδη, έσοδα κλπ. Κατ’ αρχήν, είναι αυτονόητο ότι αν φέρουν κέρδη και έσοδα, θα προορίζονται για τον εαυτό τους. Το τίμημα που διαπραγματεύεται η κυβέρνηση (280 εκατ. ευρώ) είναι εξωφρενικά εξευτελιστικό. Δεν είναι όμως μόνο στενά οικονομικό το θέμα. Το λιμάνι είναι βασικός μοχλός ανάπτυξης για όλη την οικονομία της χώρας. Η κατοχή του από ένα ιδιωτικό μονοπώλιο στερεί αυτή τη δυνατότητα, τη στιγμή που υπάρχει τόση ανάγκη σήμερα για μια πραγματική ανάπτυξη στην κατεύθυνση των συμφερόντων των εργαζομένων και του λαού.

· Δεν μας λένε βέβαια ότι ο ΟΛΠ ήτανε κερδοφόρος όλ’ αυτά τα χρόνια και μάλιστα καταφέρνει να διατηρεί την κερδοφορία του ακόμα και όταν, παραχωρώντας τη βασική του εμπορική προβλήτα στους Κινέζους, αναγκάστηκε να φτιάξει καινούργια. Πριν την παραχώρηση της προβλήτας 2, είχε 30 εκατομμύρια ευρώ κέρδη, μετά απ’ αυτήν τα μισά. Και αυτό γιατί έχει να αντιμετωπίσει έναν ανεξέλεγκτο ανταγωνιστή μέσα στα ίδια του τα σπλάχνα. Η COSCO κατέλαβε τη μεγαλύτερη προβλήτα και με έτοιμα συμβόλαια από τον δημόσιο ΟΛΠ. Δεν είναι δυνατόν να ξεπουλιέται κερδοφόρα επιχείρηση τη στιγμή που παίρνονται τόσα εξοντωτικά αντεργατικά μέτρα… στο όνομα των χρεών και των ελλειμμάτων.

· Δεν μας λένε για τις σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές της COSCO, που έχουν φτάσει τα 50 εκατομμύρια ευρώ, όλο αυξάνονται και για τις οποίες θα πληρώσουμε και πρόστιμο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο παραλογισμός των συμφερόντων του κεφαλαίου σε όλο του το μεγαλείο.

· Δεν μας λένε ποιες θα είναι οι συνέπειες αν παραδοθεί όλη η δραστηριότητα του λιμανιού στο κινέζικο μονοπώλιο: οι γραμμές της ακτοπλοΐας, τα εμπορικά πλοία, τα ρυμουλκά, οι δεκάδες επιχειρήσεις, εμπορικές, μεταφορικές, κλπ. Και δεν μας τις λένε, γιατί οι συνέπειες θα είναι ολέθριες για τα συμφέροντα του εργαζόμενου λαού. Μια ιδιωτική εταιρεία θα ελέγχει το κόστος των εισαγωγών-εξαγωγών της χώρας και θα διαμορφώνει τις τιμές με κριτήριο το κέρδος της. Θα έχει υπό τον έλεγχό της την πρόσβαση στην ακτοπλοΐα με άμεσες συνέπειες για τον κοινωνικό της χαρακτήρα. Τα νησιά θα αποξενωθούν από την ηπειρωτική χώρα. Κινδυνεύουν να εκτοξευτούν στα ύψη τα λιμενικά τέλη και τα τιμολόγια για πλοία, επιβάτες και εταιρείες που εμπλέκονται στο λιμάνι.

Σαν επιπλέον στοιχείο λέμε ότι η COSCO αύξησε τα τιμολόγια κίνησης στο εμπορικό τμήμα που κατέχει κατά 30%. Και ακόμα θα ελέγχει όλα τα έργα συντήρησης και επισκευής του λιμανιού που τώρα ελέγχονται από τον ΟΛΠ. Θα υπάρξουν αρνητικές συνέπειες και για την ναυπηγοεπισκευή, που ήδη αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα, και για την πρόσβαση των πολιτών στους πολιτιστικούς χώρους του λιμανιού. Δε μας λένε ακόμα ότι, εφόσον προχωρήσει η ιδιωτικο-ποίησή του από το ΤΑΙΠΕΔ, η κινεζική πλευρά έχει εκφράσει την πρόθεσή της να προωθήσει και τη διαχείριση χύδην φορτίου απ’ τα φορτηγά πλοία στο λιμάνι, μια περίπτωση όμως που ενέχει μεγάλους κινδύνους για την ασφάλεια των πλοίων που ελλιμενίζονται, για τη θάλασσα, το περιβάλλον κλπ.

· Δεν μας λένε ποιες είναι ήδη οι συνέπειες από την αθρόα εισαγωγή των κινέζικων προϊόντων, η οποία εισαγωγή θα μεγεθυνθεί εφόσον οι Κινέζοι πάρουν στην κατοχή τους όλο το λιμάνι. Τα κινέζικα προϊόντα αποτελούν βασικό παράγοντα για την εξολόθρευση της εγχώριας παραγωγής. Γιατί ανταγωνίζονται με τη χαμηλή ποιότητά τους και τις αντίστοιχες τιμές τους τις εγχώριες βιοτεχνίες και παραγωγικές επιχειρήσεις, που αναγκάζονται στο τέλος να κλείνουν. Έτσι συμβάλλουν στην ανεργία αλλά και στην πτώση των μισθών και του βιοτικού μας επιπέδου. Παράλληλα οι Κινέζοι πρόκειται να  φτιάξουν  ένα υπερ mall, ανάλογo με το εμπορευματικό κέντρο του «Dragοn City» που διαθέτουν στο Nτουμπάι. Στόχος η ανάπτυξη στην περιοχή μονάδων ελαφράς μεταποίησης και συναρμολόγησης κινεζικών και άλλων εισαγόμενων προϊόντων, με αποκλειστικό στόχο την ταμπέλα made in EE. Μια τέτοια εξέλιξη θα δώσει τη χαριστική βολή στην εγχώρια παραγωγή με δυσβάσταχτες συνέπειες για όλο το φάσμα της οικονομικής και επαγγελματικής ζωής.

Εργαζόμενε λαέ του Πειραιά,
Πιστεύουμε ότι είναι όχι απλά εξαιρετικά αρνητική αλλά καταστροφική εξέλιξη το να παραχωρηθεί το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στο κινέζικο μονοπώλιο. Η γνώμη μας είναι ότι πρέπει με κάθε μέσο να παλέψουμε για να αποτρέψουμε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι έχουν ξεκινήσει μια σειρά αγώνες γι’ αυτό τον σκοπό. Πρέπει να τους συμπαρασταθούμε με κάθε τρόπο και να ενισχύσουμε με την παρουσία μας τις εκδηλώσεις αντίστασης. Η κυβέρνηση, καταπατώντας κάθε έννοια νομιμότητας, προχωράει τη συμφωνία με τροποποίηση της ήδη υπάρχουσας σύμβασης  ανάμεσα σε ΤΑΙΠΕΔ (το επιτελείο ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας) και Ελληνικού Δημοσίου.
Παρακάμπτονται δηλαδή ακόμα και τα αρμόδια κρατικά και κυβερνητικά όργανα. Έτσι γίνεται υπόλογη σε ένα βαρύτατο πολιτικό και κοινωνικό έγκλημα. Το να δοθεί το λιμάνι στην κινέζικη κυριαρχία μπορεί να συμφέρει ελάχιστους δυνατούς, π.χ. εφοπλιστές, είναι όμως αντίθετο με τα πραγματικά συμφέροντα, οικονομικά, πολιτικά, ιστορικά του εργαζόμενου λαού. Γι’ αυτό, από τη μεριά των συλλόγων των εκπαιδευτικών του Πειραιά, καλούμε κάθε δημοκρατικό πολίτη να συνδράμει τον αγώνα των εργαζομένων στο λιμάνι. Ένα δημόσιο λιμάνι είναι βασική προϋπόθεση για να υπάρχει προοπτική πραγματικής φιλολαϊκής ανάπτυξης για τη χώρα.

απαιτούμε άμεσα:
  Να ματαιωθεί το ξεπούλημα του λιμανιού στο κινέζικο μονοπώλιο της COSCO. Να ακυρωθεί η αποικιοκρατική σύμβαση. Λιμάνι αποκλειστικά δημόσιο για να εξυπηρετεί τις ανάγκες μετακίνησης των ανθρώπων και μεταφοράς.
 Μόνιμη και σταθερή δουλειά, με αξιοπρεπείς αμοιβές και πλήρη δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους.
Να σταματήσει κάθε ανάλογη ενέργεια σε  βάρος των συμφερόντων του πειραϊκού λαού στα ρυθμιστικά σχέδια για τα Λιπάσματα και σε όλο το παραλιακό μέτωπο Πειραιά - Δραπετσώνας - Κερατσινίου.

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

«ΠΡΟΟΔΟΣ»,  ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ–ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ «ΝΙΚΟΣ ΠΛΟΥΜΠΙΔΗΣ», «ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ», ΝΙΚΑΙΑΣ-ΠΕΙΡΑΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: